fredag 17 mars 2017

Vår-kopp och kvistar

I förrgår fick jag boken, Självhushållning på Djupadal.  Jag tycker att boken är jättefin. Fina bilder och en del recept i också. Jag har sett fram emot att läsa den i lugn och ro, vilket jag inte har hunnit med än utan det kanske blir ikväll med en kopp te till.

Jag ska imorn med mamma till Erikshjälpen och lämna in ytterligare en massa saker och finns det plats kan det nog bli lite fika för oss där också. Sen ska jag börja storstäda hemma. Jag har tagit vardagsrummet och nu behöver resten av lägenheten städas ordentligt också. Ska bli skönt att få bort ännu mer saker, som bara står nu och tar plats, så att jag kan komma åt överallt och börja städa ordentligt.
För att piffa till lite hemma medans så köpte jag tulpaner och videung som jag nu har i hallen och i vardagsrummet. Det skapar vårkänslor för mig och är så fina att titta på.

På söndag så blir det årsmöte med Uppsala trädgårdssällskap. Årsmötet i sig kanske inte blir så kul men det jag ser fram emot är när Veronica Olsson från Svenska Pelargonsällskapet ska hålla föredrag. Hon ska berätta och visa bilder under rubriken ”Från vild och vacker till förädlad och modern skönhet”. Sen har man möjlighet att fynda pelargonskott till en billig peng samt att det blir lotteri och kaffe med dopp.

Under lunchen idag fick jag köpa en ny kaffemugg till jobbet. Jag valde denna på Indiska. Tycker den är så fin och känns vårig med de gröna bladen. Sen ska jag leta efter nya muggar att byta ut de gamla vi har från IKEA. Alla här dricker antingen kaffe eller te och sen speciellt när vi även bjuder klienter på det så känns det bättre med fina och fräscha muggar.

Vi brukar på jobbet alltid ha lite dekorationer framme under de olika högtiderna och nu är det inte så långt kvar till Påsk. Men jag ska inte ta fram och dekorera än men där emot vill jag visa dessa fina trollhassel-kvistar från Miqmaq.  De torkar sen och man kan ha dessa år efter år. Tycker de är så roliga och fina på sitt snorkliga vis. Det kan nog bli att jag köper en kvist sen hem till mig själv också. Så dessa ska dekoreras med bl.a. fjädrar sen och stå välkomnande i hallen på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar