måndag 6 mars 2017

Mera äppelmust

Provade denna äppelmust nu under lunchen. Tillverkat av ett musteri i Roslagen och jag valde den äppelmust de gjort av Aroma äpplen. Så himla god. De har av andra äpplen också så får se om jag kanske provar på flera olika sorter sen. Njutning av varje klunk.

I morse var det dags för yoga igen. Så härligt med yoga. Jag tycker det är lite klurigt med en position som heter krigaren 2. Den ser så lätt ut men jag vet inte varför, tycker inte jag blir så rak i den positionen som man ska vara. Får jobba mer på den sen.

En annan heter Trädet och den har jag haft svårt med, förutom balans, att hålla foten uppe på plats. Den vill åka ner till knät istället men idag gick det. Då blir man så glad.

På torsdag blir det ett yogapass på 75min som heter Hatha & Nidra. Ska bli spännande och kul att prova det passet och se skillnaden mellan det och Radiant som jag gick på i morse.

I lördags planterade jag om mina pelargoner. Tror det var 6st som jag fick kasta. Jag planterade om 9st varav 3 är jag osäkra på och chansade. Vi får se hur alla omplanterade pelargoner kommer att klara sig. Håller tummarna för att alla överlever och blir stora och fina.

Efter att jag hade planterat m dem fixade jag med krukor och plastkrukorna hemma i lägenheten. Jag tänkte ha alla mina plastkrukor nere i matkällaren och ordnade till det och upptäckte att jag nu har väldigt många och klarar mig nog ett tag.

I går så klädde jag om gungstolen som blev så här. Blev ok ändå, det var svårt med hörnorna där pinnarna går upp till armstöden. Ryggstödet behåller jag för kanske vill jag klä om den och stolen igen någon gång men nu medans tycker katterna mycket om att sova på det.

Jag upptäckte det i helgen också att min julstjärna som jag behöll för 2 jular sen och som bara haft gröna blad på har nu börjat få röda. Den kanske tror att julen snart är här efter att snön kom tillbaka.

Min cykel måste jag fixa med, jag skulle ha gjort det i helgen men glömde helt bort det. Kan tänka mig att det går snabbt att byta ventilerna och sen pumpa i luften så kändes typiskt när jag kom på det i morse när jag skulle cykla till gymmet. Det går fortfarande att cykla och det är luft i men lite har pyst ut och skulle nog gå lättare med lite mer luft i dem. Blir i veckan då istället när jag hinner. Skjuts bara framåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar