måndag 13 mars 2017

Långfärdsskidor i Fjällnora

Igår åkte jag och mamma till fjällnora för att åka långfärdsskridskor. Det var riktigt härligt ute och solen sken. Jag tog en bild på en karta över Fjällnora och markerade med orange där vi åkte kanske lite svårt att se. Om jag har mätt det rätt tror jag att vi åkte nästan 6km.


Sen var vi värda lite kaffe och korv med bröd.

Innan vi åkte hemåt sen så åkte vi förbi IKEA för jag behövde köpa en till klädställning. Fixade med den sen under kvällen och så här blev det.



Känns skönt med att börja få mer och mer ordnat hemma nu. Jag storstädade i vardagsrummet och ska sen ge mig på de andra rummen också.

Jag gjorde jordärtskockssoppan sen i helgen och det var så gott att ha cidern i. Det blev lite över också som serverades bredvid. Denna soppa ska jag då göra fler gånger sen.

I morse var jag på yoga igen. Väldigt skönt. Denna gång vart det lite mer ansträngande. Några poser var lite extra jobbiga och som vi stod i lite längre stunder. Sen gjorde vi även roliga mer balanskrävande poser som dessa. Jag hade inte provat denna förut och vart väldigt glad att jag klarade den nästan. Vingligt och klarade inte att ha benet på sidan som hon på bilden har utan den var mer uppdraget rakt fram/framför magen. Denna övning ska jag öva mer på.


Samt en snarlik som liknande denna som vi också gjorde. Benet skulle vara rak fram och den hand vi inte höll i foten skulle vi sträcka rakt upp. Sen det jag inte klarade var att vi skulle som vrida oss lite och titta bakåt. Då tappade jag balansen hela tiden. Kunde bara göra den och titta rakt fram. Måste öva upp balanssinnet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar