onsdag 29 juli 2015

Blåbär- och lingonpulver

Två spännande produkter från Kung Markatta, blåbärspulver och lingonpulver som är ekologiska och plockade i de nordiska trädgårdarna. De är perfekta att använda som smaksättning när man bakar eller varför inte strö över yoghurten eller blanda i en smoothie. Jag ska köpa mandelmjölk och göra chiapudding smaksatt med blåbärspulvret. Det tror jag kan bli jättegott.
Jag har sett det användas i olika matlagningsprogram och ser fram emot att själv få experimentera med dem.

Efter att jag tog bort alla färdigblommade blommor från min Tip Top så har många nya knoppar kommit och några nya blommor blommar.
Här har det också kommit ett Gbg knoppar. Första för i år.
Samma på min Kathy 13, förra årets pelargon och en av mina två pelargoner som överlevde övervintringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar