torsdag 9 juli 2015

Uppsala TrädgårdsSällskap

Jag har gått med i Uppsala TrädgårdsSällskap, jättespännande och se allt det kommer att ge. De har föredrag, kurser och utflykter bl.a. Nu hoppas jag och mamma på att det finns platser kvar till en dagsutflykt till Wij trädgårdar den 16 augusti. Jag har ring för att se om platser finns kvar men inte fått svar än hos hon som sköter anmälan. Men ska fortsätta och prova att ringa. Det är ju semestertider så kanske är hon för tillfället bortrest. Men jag hoppas att vi får åka med. Det blir en dagsutflykt dit med buss, guidad tur bland trädgårdarna och på hemresan stannar vi vid Mobacken i Bollnäs för att eventuellt köpa växter och ta en fika.
Hemma nu har jag lite fullt upp med min katt Roger, varit till veterinären med honom där han fått operera en stor böld han hade ovanför ögat. Allt har gått bra men nu är det mycket med medicinering och rengöring. Lite tur i oturen är vädret lite halvdant med en del regn emellanåt så då får jag inte dåligt samvete att jag håller mig hemma och kommer att göra det troligtvis i helgen också. Det blir att pyssla lite med blommorna hemma istället för på lotten som jag hade velat åka till. Men är det regnigt är det inte lika mysigt o vara där ute. Jag var ut lite snabbt på balkongen igår och såg att en knopp blivit röd på min ros med stam så snart kommer den nog att blomma.
Min clematis växter fortfarande inte så mycket men som jag skrivit tidigare har den nog fullt upp med alla knoppar och nu kommer det fler och fler vackra blommor. Jag glömde där emot ta en närmare bild på luktärtorna. De har vuxit på lite. Får ta en bild när jag kommer hem sen.
Det är inte långt kvar till min semester. Jobbar nästa vecka bara. Sen ser jag fram emot resan till Sätra Brunn. Ska bli så kul att åka iväg, relaxa och äta god mat. Det blir jag och mamma och vi sa det att ett måste är ju att dricka deras vatten där borta som de är kända för, Trefaldighetskällans vatten. Från och med i år tappar de eget mineralvatten också.
Jag hoppas att vädret kommer att vara på topp så man kan njuta av miljön utomhus. På kvällen ska det bli pubkväll med grillbuffé och då vill man ju att det är fint väder också. Mycket att se fram emot nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar