måndag 20 juli 2015

Semester!

Nu har jag 2 veckors semester och vad jag längtat. I fredags åkte jag direkt efter jobbet till Säter camping. Skulle sova i pappas och Åsas husvagn och bredvid oss bodde min syster och hennes familj. Det var skönt att komma iväg och jag tycker det är kul att campa.
Vi var där för det det var Nostalgidagar i Säter med cruising. Bilarna kör förbi campingen bl.a. Så vi kunde bara bära upp våra stolar och sitta där vid vägen och se alla bila cruisa förbi.
Det vart en mysig helg och igår åkte jag hem igen. Borta bra men hemma bäst. Bland det första jag tänkte göra var att kolla till och röra runt i älgörtssaften. Jag hade inte rört om sen i fredags och egentligen ska man göra det varje dag och jag trodde att det inte skulle göra något att jag missade en dag. Men det gjorde det tyvärr. Citroner som låg vid ytan hade börjat mögla och blommorna var dåliga. Det luktade inte gott och jag har tyvärr fått kasta allt. Synd, hade velat prova den saften men får kanske prova igen sen.
Idag har jag kollat till blommorna på balkongen. Nu när jag varit borta i några dagar vill jag se så att alla mår bra. Klematisen har en massa blommor och rosen på stam har fått flera blommor. Jag passade på att plocka bort några döda blommor på minipetuniorna.


Kryddtornet har bara 3 olika örter som verkar överleva, men roligare än inga i.a.f. Får plantera annat på de ställena där det inte kommer något.


Nu sitter jag hemma och kollar på lite tyg på olika hemsidor. Jag har fått en gungstol och ska klä om den och funderar på något neutralt tyg så den kan passa in överallt. Jag gillar annars mönster men nu tror jag det blir något mer neutralt. Får se vad det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar