fredag 31 juli 2015

Omplantering av basilikan

Även om jag tyckt att det varit kul att basilikan jag köpte på en vanlig matvaruaffär förut blivit så stor men den stod fortfarande i den gamla lilla krukan. Grenarna hade blivit långa och träiga så nu har jag klippt bort en massa sticklingar och planterat i torvbriketter, direkt i jord och några större sticklingar direkt i en stor kruka. Så får vi se hur det går med alla.
Torvbriketterna blötlade jag, det tog en liten stund men så växte de till sig.
Jag klippte av strax under några bladpar och tog bort de nedersta bladen. Det är där rötterna kommer sen.



Så nu står några i som små växthus o h de i den större krukan kanske jag lägger plast över som lite extra växthuseffekt.


Sen har jag passat på att fota lite på balkongen i för UNT-tävlingen. Får se vilken eller vilka bilder jag väljer sen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar