tisdag 24 maj 2016

Chiquitahopprep

Ett Chiquitahopprep vann jag idag. Den ska systerdöttrarna få. Under sommaren nu lottar Chiquita ut saker som man kan leka med ute i sommar. Man går in på deras hemsida och anmäler sig och sen får man direkt veta om man vunnit något eller ej. Ingen vinst, ja då kan man prova nästa dag igen. Jag har provat lite då och då när jag kommer ihåg det och till slut fick jag en vinst.

Hemma börjar pionerna att slå ut. Så vacker blomma det är. Ibland har jag funderat på det att det vore kul att unna sig mer snittblommor hemma. Man blir ju så glad av att se vackra blommor hemma. Nu på sommaren kommer jag förhoppningsvis att kunna plocka med mig hem blommor från lotten men sen till höst och vinter. Då ska jag nog lyxa till mer med det.

Nu i veckan verkar det som att det kommer att vända med vädret igen och komma en del regn. Jag kommer att fortsätta att fixa hemma och då får jag inte så dåligt samvete som jag hade fått om vädret var fint. Lite tråkigt bara om det regnar när jag är ute och intervalltränar men det ska nog gå bra ändå. Men med regnet så vattnas det borta på lotten så blommorna blir glada där också. Hade funderat på att åka dit på lördag och plantera och fixa lite men det får nog skjutas på till lite längre fram. Nästa helg blir det också fullt upp med annat så får se när det blir. Marcus tar studenten på fredag den 3 juni och på lördagen ska vi med kören till Dalhalla och sjunga. Sen kanske det blir lite kalas också hemma hos mig på söndagen, jag ska kolla om folk vill komma över på lite tårta och fika och jag hoppas vädret blir fint så vi kan sitta ute. Efter en sån helg med så mycket roligt kommer säkert tiden gå fort, extra skönt då att jag är ledig på måndagen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar