torsdag 12 maj 2016

Renovering av lägenheten

Det känns verkligen av nu med renoveringen, om man nu kan kalla detta för det. Omtapetsering och lite fix i.a.f. I köket har jag en liten yta att röra mig på och det går precis att laga mat och diska. Men jag har ingenstans att sitta där vid bordet. Bordet är täckt med blommorna från sovrummet och vardagsrummet.
I mitt lilla rum har jag turen nog att jag har en extrasäng där jag kan sova på. Jag kommer precis in och fram till din.
Det har ändå gått bra men det börjar bli lite jobbigt och jag ser fram emot att detta ska vara klart snart. De har bara jobbat på i 2 dagar, 3e dagen blir idag, men det känns väl mer då jag har haft det som det är sen i fredags. Jag håller verkligen tummarna för att de är klara senast imorn för då kan jag börja ordna till det där hemma under helgen. Det kommer att bli en hel del att torka av och städa. Det är skitigt på golven och igår fick jag gå runt med skor i lägenheten. Men sen kommer det att förhoppningsvis bli jättefint och bra. Jag ser så mycket fram emot att se slutresultatet. Så här långt har de kommit nu.




Jag har förut hört att de ska öppna en restaurang vid Rådhuset och i UNT idag kunde man läsa en intervju med koncernens kökschef och det är Svenssons som ligger bakom denna restaurang som kommer att heta Frenchi. Det blir en blandning mellan franskt och asiatiskt. Spännande. 27 maj öppnar dem.

Jag var in på Edblad förra veckan för första gången sen de öppnade. Det var alldeles tomt då men det var en av dessa riktigt varma dagar så kanske höll sig de flesta utomhus då istället. Fina kläder och smycket och även en del heminredning. Som jag skrev tidigare har jag även hört att de pratat om att de eventuellt skulle öppna ett café där då lokalen är så stor och det verkar stämma. De har spärrat av en del och här inne tror jag att det kommer att bli ett café. Ser fram emot att prova fika där sen.

Igår var det träningsdag också. Det gick bra och bättre än i måndags när jag kände mig så seg. Jag kommer att få spola av min yogamatta sen för den blir vit av allt damm från spacklet de slipat.
Det pass jag kör nu känns bra men det är alltid kul att få variera sig lite och nästa vecka blir det 2 veckor med andra pass och det ska blir kul att få prova på det. Jag ska få använda min pilatesboll en del då. De övningar jag kör nu så är det med träningsband och en övning med step up-brädan bl.a.

På söndag blir det träning men inge styrketräning utan då blir det bara en lång rask promenad. Det kan bli skönt om det är så att jag blir hemma och fixar med lägenheten i helgen. I.o.f. måste jag iväg och storhandla inför nästa vecka också så då kommer jag även att komma ut. Vi får se om det blir regn också, mindre kul men bra för växterna bl.a. på lotten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar