torsdag 26 maj 2016

Pelargoner tar sig

Det har varit så mycket hemma nu att jag inte har hunnit njuta av mina pelargoner. Jag tänkte på det i morse när jag satt och åt frukost, en god bananpannkaka. Flera av dem blommar och som jag skrivit om tidigare borde jag egentligen ta bort blommorna i.a.f. på sticklingarna så att de kan koncentrera sig på att växa men jag kan inte låta bli, de är ju så fina.


Nästa vecka ska det bli fint väder igen och då ska pelargonerna få börja vänja sig med att vara ute på balkongen.

Min pelargon Little Lady har en smal lång stjälk och sen kommer en massa blad och grena. Jag var lite orolig för hur den skulle orka bära upp allt men den är nog rätt stadig ändå, jag såg i morse också att det verkar komma en till gren/stjälk långt där nere. Ser ut som en ljusgrön prick nu bara på bilden.


En annan pelargon som klarade övervintringen har haft en halvtorr gren bredvid de mer friska men titta här, 2 blad har ändå kommit och fler är på gång.

Ute på balkongen så växer min lilla dahlia på sig lite mer.

Bredvid den står min stora kruka med höstlökarna. Jag tänker då inte prova detta igen. Så himla tråkigt, inga blommor alls blev det. Kändes tråkigt nog helt bortkastat. Men jag har provat det i.a.f. och man kan ju inte lyckas jämt.

Jag har ju pratat om att jag vill som göra en liten damm i någon stor kruka eller så. Jag tittade igår lite på olika växter och så. En bra tid att göra detta på är i maj och juni läste jag. Får se om jag ordnar med detta snart. Lite velig för att jag vet inte var jag ska ställa den och om den får plats. Jag ska göra iordning ordentligt på balkongen och så får jag då se sen tror jag.

Igår var jag så peppad, skulle köra intervall och prova appen Runkeeper. Men efter styrketräningen så kom jag på det att igår skulle det bara vara snabb gång på 30min, intervall blir imorn igen. Jag tog ändå och provade appen. Det funkade jättebra. På 30min hann jag gå nästan 3km. Med mina korta ben kändes det bra. Men mer spännande och se hur långt jag kommer imorn på min intervallträning.
 
När jag kom hem sen igår så fick jag trevligt nog med posten en tidning från Uppsala hem samt ett rabatthäfte. Perfekt, tror att jag ska handla på city gross nästa gång jag storhandlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar