måndag 16 maj 2016

Känns som att jag flyttat

Det är fortfarande en enda röra hemma, även om jag sakta börja ordna till med sakerna där hemma. Det känns som att jag flyttat och man vill gå igenom allt man har och rensa och röja samtidigt. Så därför kommer nog detta att ta sin tid.
Den ena väggen i vardagsrumet blev inte helt bra heller så på onsdag kommer man tillbaka för att göra om den väggen. Så jag kan då inte heller börja att fixa med vardagsrummet än. Alla möbler står kvar där förutom min TV och gungstol. De plockade jag fram så att jag kunde kika lite på TV: i helgen och Eurovision i lördags.
Men fondväggen i vardagsrummet tycker jag blev bra.

Det känns som att jag har så mycket att göra att jag inte vet vart jag ska börja. Jag gick igenom garderoberna och har rensat där. En del saker har jag sparat och en del saker kastat. Även lagt ut några saker till försäljning. Det är så skönt att rensa men det tar sin lilla tid.

Jag är jättenöjd med tapeterna i sovrummet. Nu gäller det bara att allt ska hamna på sin plats, där är jag väldigt velig nu. Jag har i.a.f. bestämt mig för att ha dessa 2 gråa stolar som sängbord. Jag har många småsaker som jag flyttar runt på nu. Jag får se hur slutresultatet blir. När jag är klart med detta ska tavlor sen upp också.



Förut hade jag ett databord som planteringsbord i sovrummet. Men det ville jag inte ha framme längre för att det såg så stökigt ut med det. Men samtidigt vill jag ha någonstans att kunna fixa med blommorna. Därav att jag började rensa ut saker från garderoberna. I den stora garderoben står nu mitt databord/planteringsbord. Lite rörigt där numen ska ställa allt i ordning bättre sen. Men här blir som mitt planteringsrum nu som jag sen kan stänga så det inte behöver synas.

Apropå plantering så har jag glömt bort de stackars tomatplantorna i veckan. De står på bordet omgiven av en massa växter så jag har glömt bort att titta till dem. Några har dött men flera har vuxit till sig lite starkare, tur nog. De ska alla planteras om i veckan.


Sen måste jag plantera ut dessa på lotten också. Glömde skriva det sist att förutom blommor till balkongen köpte jag små rödbets- och grönkålsplantor.

Igår var jag och storhandlade. Hade lite otur när min fulla dramatenvagn tippade bakåt och landade med en smäll i marken, handtaget sprack och gick sönder. Ska försöka laga den i v. Men jag passade i.a.f. på att hämta ut mina fruit & oat smoothies som jag ska få prova via Buzzador. Hämtade även ut mina Quorn burgare som jag ska prova sen via Smartson. Ska bli så spännande.
Tips också om ni ska åka och handla på City Gross. De har erbjudande på sånna där Duck wc-rent och även kuponger där med 10kr rabatt. Betalade om det var 7 eller 9kr för en sån.

Idag efter jobbet blir det kören, nu ska vi öva på som den inför Dalhalla den 4/6. Kommer nog bli lite mer nervöst när det närmar sig. Nu vill jag bara få in alla texterna ordentligt. När jag var ute på långpromenad igår lyssnade jag igenom vår lista som man skapat åt kören på Spotify. Var några nya låtar med märkte jag. Ska bli spännande och se om vi sjunger dem idag.

Nu är jag inne på vecka 3 av mina 10-veckors tränings/kost-schema. Idag så börjar jag med andra styrketräningsövningar och det ska bli så kul att prova. Nu är det äntligen även dags för intervallträning. Jag har provat det någon gång för länge sen och har för mig att jag gillade det. Visar sig sen idag. Jag hoppas bara att jag slipper regn. Jag har också tagit hem en app som man kan ställa in så den plingar varje gång jag ska byta från löpning till promenad och tvärt om. Jag hoppas att den ska funka bra. Jag ska testa den igen idag för att se att den funkar som den ska. Seconds heter denna app.

Denna vecka kommer jag även att äta mat som innehåller mycket antioxidanter. Så då blir jag förhoppningsvis mer pigg och kanske får jag en finare hud också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar