onsdag 4 maj 2016

Halvdag idag!

Idag stängde vi kl 12, riktigt härligt. Skönt att sluta tidigare och komma ut till en underbar solig och varm dag. När jag kom hem tog jag med mig min lunch ut till gården. Tänkte först sitta på balkongen men solen hade inte riktigt hunnit komma fram dit än så då tog jag med maten till en bänk på gården. Det var jätteskönt att sitta där ute i solen och äta. Det var så varmt så det kändes som sommar. Jag fick sällskap sen av Roger, Raija och Nino. Nova låg kvar hemma och sov i min svalare lägenhet.



Sen pysslade jag lite hemma och kom sen igång med min träning också. Kändes jättebra idag med och så skönt att avsluta med en rask promenad. Idag mötte jag många cyklister som säkert var på väg hemåt efter en hel jobbdag men också några som promenerade. I förrgår när jag också var ute och gick trodde jag att jag skulle möta, eller bli omsprungen, av bara joggare men så var det inte. Det var kanske 50/50 med folk som var ute och joggade och de som gick. Kul att man inte var ensam.

Imorn ska jag nog fortsätta med att fixa på balkongen då det ska bli fint väder. Jag funderar också på att börja plocka ihop lite i vardagsrummet och sovrummet också för hinner jag klart med en del imorn och på lördag kan jag kanske åka ut till lotten på söndag.
Så spännande med omtapetsering också på måndag. Igår hjälpte mamma mig med att hämta bl.a. mitt nya soffbord. Men den ligger fortfarande inpackad och inte förrän måndag eller tisdag så kommer den att packas upp och då får ni se slutresultatet i vardagsrummet. Eller allt kanske inte blir klart så snabbt med uppackande och så men det kommer säkert lite bilder här sen på hur det går och blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar