tisdag 3 maj 2016

Veckan är igång

Igår var min första dag på denna 10-veckors resa med träning och bra kost. Igår var det första gången som jag tränat på jättelänge och det gick jättebra. Fick inte ont i ryggen eller några känningar där. Tvärt om inbillar jag mig att det t.o.m. känns lite bättre idag. Jag avslutade med en promenad i stadsskogen och det var riktigt skönt. När jag kom hem blev det kvällsmellis med frukt och grönkålschips.
Mina nya löparskor hade jag på mig under promenaden och de är jättesköna. Så nu hoppas jag att detta kommer att fortsätta att gå bra. Är ju bara inne på 2a dagen nu.

Igår när jag gick mot jobbet och som vanligt förbi Myrra så såg jag att de satt upp lappar om att butiken stänger den 31 maj. Så tråkigt. Hon som äger Myrra har haft butiken i 10 år och har andra planer nu. Jag var in under lunchen och då var utförsäljningen i full fart. Mycket hade redan sålt slut när jag var in där, i.a.f. av de sakerna jag var lite sugen på. Kanske tittar jag in där igen innan de stänger, nu har de 30% och kanske har de ännu högre % i rea sen. Jag är lite sugen på en Watt & Veke lampställning men fastän 30% nu på den så känns den fortfarande lite dyr. Så jag avvaktar.

Hemma börjar fler pelargoner att blomma. Flera av mina pelargoner känns lite små, jag har sett andra som övervintrat pelargoner som nu har stora och fina. Mina kanske kommer ikapp sen. Det är samma med mina tomatplantor. Jag har sett andra som är upp emot 20cm och kanske mer men mina är pyttesmå. Kanske dags att plantera om lite.


Så glad jag blev nu under lunchen. Jag hittade denna regnkedja på Indiska. När jag var i japan såg jag dessa på så många hus. De satt oftast i hörnen av husen och vattnet som rann i rännorna droppade ner från hörnen längs dessa regnkedjor och det var så vackert. Jag har tänkt på det så många gångar att jag hade velat köpa hem sånna från japan men jag hittade inga och efter att jag kom hem har jag ibland tänkt på de regnkedjorna men nu har jag äntligen en. Den får hänga på balkongen tills jag har en egen kolonilott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar