måndag 29 februari 2016

30-års fest och frieri

Så är det redan måndag igen, helgen gick jättefort. I lördags var jag på en jätterolig 30-års fest med en massa goda pajer och tillbehör, lekar och även ett frieri. Det var Pernillas bästa vän Sanna som fyllde år och sen på kvällen gick hennes sambo Rickardh ner på knä och friade. Så vackert och jag tror att alla hade en tår i ögat. Detta har vi alla väntat på och nästa sommar blir det bröllop.

Min syster och hennes man sov kvar efter festen och till frukosten provade vi alla Arlas grekiska yoghurt med smak av passion som jag hämtat ut via kampanjen hos Buzzador. Vi tyckte alla att den var så god. Jag har tyvärr ingen bild från vår frukost, vi var alla så hungriga. Denna ska både jag o syrran köpa framöver.

Jag läste tidigare idag en rolig artikel i Allers. De flesta har nog nu sett filmen En man som heter Ove och kommer säkert ihåg katten som han sen tog hand om. Katten heter Magic och bor i Värmdö tillsammans med matte Johanna Sommar och hundarna Lucas och Milton. 4 år är denna fina ragdoll-katt.
I artikeln får man läsa att de hade flera krav på vad katten skulle klara av. Den skulle kunna följa med på promenad, bli skrämd utan att sticka, kunna lägga huvudet i handen, bli buren, vara van vid hundar, kunna sitta still på kommando och flera andra saker.
Skrämd verkar denna katt då lätt inte bli. Johanna har lagt ut klipp där hon bl.a. följer med på promenader och även ett där hon försökte att putta bort Magic med en dammsugare men hon bryr sig inte. Så det är inte konstigt att hon fick rollen.
Rolf Lassgård verkade också imponerad av Magic och har sagt: ”Helt fantastiskt, jag försöker skrämma och skrämma, men han viker inte en tum.”

Tror inte någon av mina katter skulle ha klarat detta ^^ Där emot fånga små djur som gömmer sig i mina skor. Denna lilla mus klarade sig som tur var och jag släppte ut han igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar