onsdag 3 februari 2016

Rockabillyklänningar

I morse mötte jag upp min vän Jenni för jag ska få låna klänningar till kryssningen, en har jag köpt själv till imorn men vill ha en annan till på fredag. Tre jättefina klänningar och jag hoppas så att de passar.
På väg sen till jobbet gick jag förbi McDonalds, varje morgon nu till den 8/2, till kl 10:00, så bjuder de på kaffe. Så jag hämtade en kopp cappucino och tog med mig det till jobbet. Bra start denna kalla morgon

Igår var jag hos min Osteopat och kom sen efter det inte hem förrän runt 18:30, då var jag jättehungrig och glad för att dagens middag skulle gå jättesnabbt att göra. Denna rätt är perfekt just om man har risrester och en massa grönsaker hemma. Man kan egentligen ta lite vad man har. Till mitt stekta ris stekte jag på en söt omelett, man gör då nästan som en vanlig omelett. Tog 2 ägg och hade i salt och svartpeppar, men för att få den lite sötare hade jag i lite kokossocker också. Går självklart lika bra med vanligt strösocker. Bara lite efter känn, kanske en tesked. Sen är det bara att vispa och steka. Jag tycker att det är gott och bara steka på ena siden så att den övre är lite lösare men man gör som man tycker är godast. Lägg sen bara omeletten på en tallrik och låt den svalna.
Medans så är det bara att torka rent stekpannan med lite papper, hälla på lite olja och stek på grönsakerna. Jag hade i morätter, squash och broccoli. När allt börjar bli mjukt så är det bara att hälla i riset och värma upp. Salta sen och peppra. Häll över lite saft från en halv citron och lite olja. Det tycker jag blir så gott tillsammans.
Sen är det bara att hälla upp allt i en skål. Omeletten kan man rulla ihop och skära så det blir som långa strimlor och lägg över på toppen. Jättegott och jag tror detta tog runt 20min att göra, max 30min.

Så nu kommer jag att ta lite semester och återkommer i helgen och berättar hur vi hade det på kryssningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar