tisdag 2 februari 2016

En massa frukt

Igår fick jag min matkasse från Linas och även då en fruktkasse. Nu har jag så mycket frukt hemma och jag funderar på vad jag ska göra med allt. Smoothies, baka eller något. Jag fick med ett fint granatäpple och en mango, de vill jag göra något gott till frukosten tror jag. Jag ska söka efter något gott recept så får vi se vad det blir.

Igår på lunchen skyndade jag mig förresten bort till Polarn o Pyret, jag hade hört att de delade ut små bilderböcker och det var först till kvarn som gällde. Jag fick en som jag ska ge till Greta sen, så söt liten bilderbok.


Hemma nu har jag ju tagit hand om flera julgrupper men jag har en kvar på vardagsrumsbordet med min fina röda julstjärna. Den julgruppen tänkte jag avvakta lite med att plocka isär men där emot så har jag plockat bort ljusslingan jag hade runt blommorna. Jag funderar på att ha den någonstans i vardagsrummet och har hängt den längs bokhyllan. Där får den kanske vara.

Sen har jag köpt en korg förut som ser ut som en tygkorg men är som något plastigt material inuti och jag hade den i badrummet men tyckte att det var lite tråkigt att den var som gömd där inne. Så jag placerade en kruka i den istället. Jag har en till sån korg och ska kanske göra likadant med en annan kruka.

Idag efter jobbet ska jag gå bort till osteopaten och fixa lite med ryggen. Känns alltid bra efter att jag har varit hos honom. Kan vara bra att ordna till ryggen lite inför kryssningen, kanske blir det lite dans på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar