fredag 26 februari 2016

Vårkänsla i helgen

Superväder i helgen står det på Aftonbladet. Soligt i hela Sverige. Jag hoppas så att det stämmer, vore skönt med lite sol och vårkänslor. Jag funderar lite på hur jag ska ha det på balkongen i vår och är nyfiken på hur det kommer att gå för vårlökarna jag planterade förut vars kruka ramlat omkull 2 gånger, buskatter.
Det finns så mycket fint man kan köpa till sin uteplats och trädgård och till våren så kommer alla fina nyheter. Jag såg denna runda lilla spalje, den är endast 46cm i bredd och 65cm i höjd så inget för en stor klätterväxt utan antingen för en liten en eller kanske som ett litet stöd för några kryddväxter eller en snygg bakgrund/bakgrundsstöd. Den finns på Rum21.se och kostar 315kr.

DBKD har en snygg serie med vaser som heter Bubble. I den serien har de också en vacker ampel. Allt är munblåst och tillverkade för hand. Vasernas stålnät varierar från vackert stålgrått till rostrött och förändras med tiden. Ampelns band är av svart skinn. De runda vaserna, beroende på storlek har jag sett ligga runt 350-900kr och ampeln såg jag i en webshop för 380kr. Dessa vaser skulle vara så vackra att ha utomhus på balkongen men p.a.g. livliga katter och jag som är lite klumpig skulle jag nog istället ha dem på en säker plats inomhus istället.


Jag får se vad jag hittar på för kul på balkongen sen. Medans nu blir det att spana runt lite och kanske hittar jag något kul i Holland sen.

En annan sak som jag tänkt på ett tag nu är att kaktusar verkar ha blivit någon trendblomma. Jag ser dem i inredningsbutiker och tidningar lite varstans. Min lilla kaktus som jag har på jobbet borde jag kanske ta hem. Jag kan inte så mycket om kaktusar men denna behöver nog planteras om.

Men det är inte bara blomman i sig utan jag har sett tryck på tyger och brickor med kaktusar. Lampor som ser ut som kaktusar också. På Åhlens har de en serie med bl.a. kökshanddukar med kakturas på, i 100% ekologiskt bomull.

Cervera säljer nu dessa roliga kaktusvaser från Serax.

Kaktus som ljusstake säljs också hos HM Home.

Kanske är även min High Chaparall kaktus hemma trendig också. Den började luta sig så mycket så tog en pinne jag hade hemma men den ska jag fixa till bättre sen.

Sen till sist måste jag bara visa de nya frimärkena som släpps den 17 mars med kungligt motiv och där Estelle är med på ett av dem. Så sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar