fredag 12 februari 2016

Förkyld

Ja det är då inte roligt att åka på en rejäl förkylning. Hostar, snorar och hela kroppen känns öm. Svårt att sova på nätterna, det är nästan som att förkylningen blir värre då och jag bara hostar och t.o.m. att andas gör ont. Men nu har jag laddat upp med tabletter och nässpray så nu hoppas jag att jag kommer att kunna bara försöka att vila i helgen så att det vänder, för det måste det göra tycker jag. Än så länge har det bara blivit sämre och sämre.

Kanske ska jag kolla lite på filmer, nerkrupen i soffan i min pyjamas och dricka te. Igår kväll och även under natten gick jag upp och kokade vatten. Blandade i lite ingefära, citron och honung. Gott och jag tror att det är bra för hals och förkylning.

Jag har tur som har en goda matlådor också hemma. Kommer inte att behöva laga till något i helgen alls tror jag. Jag har dels matlådor med wok med broccoli, ägg och marinerad tofu. Tofu har jag ätit många gånger men jag tror inte att jag har ätit marinerad tidigare. Såg lite speciellt ut men det var väldigt gott.


Till woken skulle man rosta och finhacka cashewnötter också och jag kan rekommendera er som har en sån här minihackare att den funkar väldigt bra till nötter också.

Sen igår lagade jag till quesdillas, så gott med smält ost och mangold där i. Till det en tomat- och avokadosalsa. Det var riktigt gott och det ska jag äta när jag kommer hem.

Innan jag åker hemåt idag ska jag förbi hemköp och hämta ut en Innocent juice, jag är med i en till kampanj från Smartson och nu ska jag antingen få prova en apelsinjuice utan fruktkött eller den med clementin och mandarinjuice. Svårt att välja emellan.

Sen hoppas jag också att de ska ha Arlas yoghurtkvarg för då får jag hämta ut en gratis via en app jag har. Det blir lite först till kvarn för bara 1000st får hämta ut en sån och jag slutar inte förrän kl 16.

Måste bara till sista även visa dessa bilder. Jag var in i butiken Miqmaq som bl.a. säljer produkter från PIP studio och nu har de lanserat en ny serie som jag tycker är så fin. Kanske ska jag komplettera min med några från denna serie också. Bara kul att blanda lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar