lördag 8 augusti 2015

Bladlöss och små larver

Först så drabbades mina små minipetunior av bladlöss, som jag fortfarande kämpar med och nu så har jag upptäckt att flera av luktärternas blad nästan är uppätna av små gröna larver.
Jag hittade också en svart lurvig larv som höll på att äta på en av mina pelargoners blad.
Jag hoppas att jag fått bort alla larver nu, flera blad är oskadda och jag tror att luktärtorna klarar sig. De har vuxit på sig bra nu och en har även fått en  knopp.
Förra årets pelargon Kathy 13 blommar så fint nu.
Nu blommar det här också, fina laxfärgade blommor har tittat fram. .
Årets pelargon Violino, den har nu flera blommor som blommar och jag kan se att den har fått många nya knoppar så snart kommer den att blomma för fullt.
Sen jag klippte och tog bort alla små grenar där det blommats klart på pelargonen Tip Top har den fått många nya knoppar och många blommar nu.
Min fina Frank Headley och Apple blossom, som jag kan se har knoppar som jag hoppas ska slå ut i blom snart.
På översta hyllan blommar det för fullt och flera knoppar tittar fram.

Det växer också sakta men säkert på med mina 2 örter, de enda som överlevde.

Det är kul att se att även katterna trivs så bra här ute på balkongen.

Idag ska jag iväg på en 30- och 50-års fest och imorn ska jag fira min kära mamma som fyller 55år på måndag. Så massa kalas i helgen. Kanske kommer det upp lite bilder här på bloggen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar