tisdag 25 augusti 2015

Skissandet fortsätter

Det blir mer och mer ordning nu över skisserna.

Jag har också börjat rita upp vad som blommar månad för månad.

Sen ska jag också börja med att skriva ner mer tips om varje planta, kanske när man ska klippa ner dem och så. Det känns mycket roligt att få mer koll på allt som växer på lotten.
Jag har en trädgårdsdagbok och när jag fixat med allt detta ska jag börja fylla i saker i den också. Jag hade en annan förut som jag började fylla i för länge sen men så vart jag inte alls nöjd med hur det såg ut och då jag inte skrivit med blyerts kunde jag inte sudda ut och börja om så jag skaffade en ny. Nu ska jag vara mer försiktigt och noggrann med den nya.

Hemma så håller min petunia på att börja blomma nu, den dubbelblommiga har hamnat i karantän där emot. Den hade också fått löss som minipetuniorna. Den har duschats av och så ska jag avvakta lite och se om några löss är kvar och hittar jag inga får den komma ut på balkongen igen och så hoppas jag den ska klara sig och inte få mer bladlöss.

Jag väntar nu med spänning på att min appleblossom ska börja blomma också.

Vädret ska bli lite sämre runt torsdag fredag denna vecka, ska regna, men för mina blommors del på lotten är det bara bra. Jag kanske får gå på bio eller något istället och hålla mig inomhus. På lördag ska det lir fint och jag hoppas det blir så för då ska jag och mamma till botaniska trädgården, det är Botans dag. Då är det växt- och matmarknad, odlartävling och pelargonutställning. Jag hoppas på att bl.a. kunna hitta en del fina pelargoner. Kanske den jag såg på Wij trädgårdar, Bornholm. Den skulle jag vilja ha. Jag uppdaterar här sen om hur det var på Botans dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar