måndag 24 augusti 2015

Skiss över odlingslotten är på gång

Nu har jag börjat med min skiss över odlingslotten. Jag har fått hjälp av mamma också att identifiera några jag var osäker på. Sen är jag rätt säker på att jag har några till som redan blommat klart och inte syns nu. Jag tror att jag ska ha en nejlikerot vid pärlhyacinterna bl.a.
Här är en liten skiss, sen ska jag ordna till det bättre på datorn och även skriva ner information om alla blommorna också. Kommer att kännas bra att ha mer koll på allt där sen. Hur de blommar och så blir det lättare att plantera in andra växter omkring där framöver.

Här kommer bilder på mina paprikor också. Jag måste nog ge dem extra stöd så att de orkar hålla upp paprikorna sen.


Basilikan har det gått ok med tror jag, några dog efter att jag planterade om dem. Nu får vi se hur det kommer att gå med dessa. Kanske är de i för stora krukor, ska i.a.f. plantera om några igen sen. Kan inte ha en stackare i en stor kruka alldeles själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar