måndag 10 augusti 2015

Rolig helg med en massa firande.

Det har blivit mycket firande i helgen. I lördags var jag hem till pappa och Åsa då det var 80-årsfest. Åsa har fyllt 50 år och hennes systerson 30 år och de hade en gemensam fest. Det blev sång, dans och musik-quiz bl.a. Vårt lag kom 3a. En massa mat och fika också. Ballongerna var populära hos min söta lilla systerdotter Greta.
Här är ett litet tips om ni ska ha fest eller kalas, kapa en vattentunna eller liknande och lägg i dryck där med vatten och is. Höll dem kalla hela dagen och kvällen. 
Idag fyller min mamma 55år, grattis mamma, och igår var jag och firade henne på hennes och Hasses kolonilott. Underbart väder och så varmt så vi satt på baksidan i den sköna skuggan. Jag tänkte fota lite men glömde bort det för vi pratade så och hade det så trevligt. Så jag glömde tyvärr fota födelsedagsbarnet, här sitter mormor, Berra och Hasse.
Mamma och jag tog en promenad runt området och jag tycker det är så kul att kika in på hur andra har det där. En del renoverade och fixade och andra påtade eller bara njöt ute av solen. Vi gick förbi en kolonilott där en kvinna på prov nu har höns och kycklingar. De var framme och gick runt i trädgården, kycklingarna är så söta och hönsen så fina.
Nu längtar jag så till helgen. På lördag ska jag, mamma och min syster och hennes barn åka till skansen. På söndag ska jag och mamma åka på trädgårdsutflykten till Wij trädgårdar. Kommer att bli en jätterolig helg tror jag och hoppas dagarna kommer att gå fort nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar