tisdag 4 augusti 2015

Hästslåtter i Engelska parken

När jag cyklar till jobbet, eller hem från, så cyklar jag alltid genom Engelska parken. Parken i sig tycker jag mycket om och de har en jättefin lekplats där för barn, Pelle Svanslös lekplats. När jag nu på morgonen cyklade genom parken så såg jag två fina hästar dra en slåttermaskin. Det är Sidbäcks Körhästar som utför uppdraget.
Hästdragen slåttermaskin uppfanns i början på 1800-talet men vart mer vanlig i mitten av 1800-talet. Det är jättekul att se och man ser hur även andra förbipasserande uppskattar detta. Det är i några år nu som jag sett dem arbeta i engelska parken och tidigare har jag stannat och tittat en stund men nu tyvärr var jag på väg till jobbet så fotot är lite suddigt. Får se om jag efter att jag slutar och cyklar hemåt kan se dem igen. Jag kan tänka mig att det tar en stund i alla fall att ta sig an hela Engelska parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar