tisdag 18 augusti 2015

Fler knoppar på balkongen

Igår var jag ut på balkongen för att titta till alla blommorna, speciellt minipetuniorna som har bladlöss. Känns som att man jämt går där och klämmer de små rackarna. Det har ju varit väldigt varmt nu också och minipetuniorna såg lite ledsna ut. Jag hoppas de kommer att må bättre snart. Tog bort lite bladlöss och vattnade dem.

Det är så kul att se skillnaden på pelargonen Tip Top nu också. Den blommar så fint nu efter att jag klippte bort alla färdigblommade delar.

Fuchsian har fått väldigt många knoppar nu också, tycker denna är så himla fin när den blommar och snart kommer den nog att blomma för fullt igen när knopparna får slå ut.

Jag fick flytta min pelargon som jag hade klämt in mellan räcket och hyllan. Det blev för tungt nu när den växt på sig så så den står nu på bordet och blommar så fint med de andra.

På översta hyllan sträcker sig en stängel rakt upp med en klase vackra blommor. Ser så stolt ut. Under blommar fortfarande mini cascaden så fint med en massa blommor.


Apple blossoms knoppar hoppas jag ska slå ut snart så jag får se hur vackra dem är. Det blir första blomningen för den.

Här på min ena dahlia ser det ut som att en knopp är på väg fram också.

Mina andra petunior har inte blommat sen när jag köpte dem. Efter att alla blommorna vissnade bort kom tråkigt nog inga fler men den har vuxit lite på höjden under tiden. Nu ser det ut som att några knoppar är på gång. Hoppas för de är ju så vackra.

Jag blev överraskad igår när jag såg att klematisen har fått nya knoppar. Trodde det inte skulle komma fler men jättekul att det gör det.

Här kommer en bild också på mina nya blommor jag köpte i söndags. Jag tänkte åka ut och vattna på lotten idag men så tänkte jag det att det kanske är bättre att åka ut dit imorn så kan jag ta med mig dem också. Glömde dem i morse hemma. Då kommer det lite bilder därifrån sen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar