fredag 5 juni 2015

Det växer och blommar på balkongen

En underbar och solig dag idag. Då är det skönt att komma hem efter jobbet och koppla av på balkongen. Extra roligt är det att njuta då av allt som också växer runt en. Idag på posten kom mina tre minipetunior från odla.nu som jag planterade i balkonglådorna så fort jag kom hem. Ställde ut dem på balkongen så de skulle få njuta av solen och få energi.
Min potatis växer som den. ser fram emot att få äta av potatisarna sen.
Min ros på stam har ju inte mått bra. När jag planterade om den fick jag sen plocka bort en massa döda blad men nu börjar nya titta fram så klarar sig nog. Kanske kommer att bli jättefin sen igen.
Mitt andra träd växer också lite grann så tror den trivs bra på balkongen.
Jag har inte så många slingerväxter än. Kattungarna har grävt i jorden så får se hur många det blir till slut sen. Blomma för dagen fröna jag planterade har inte tittat fram så de kan jag inte ha mot väggen sen. Tror inte det blir några tyvärr.
Min dahlia börjar titta fram såg jag nyss. Så kul. Längtar tills den växer till sig och får vackra blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar