tisdag 23 juni 2015

Kryddtornet

Nu har det börjat växa på kryddtornet. På mellersta våningen har två av tre tittat fram. På den våningen planterade jag dill, oregano och mynta. Dumt nog märkte jag inte ut vad jag sådde var bara vilka jag planterade på de olika våningarna. Men något att tänka på nästa gång. Man lär sig av sina misstag. Men när det vuxit på sig ordentligt kommer jag kunna se vad det är men nu medans blir det att vänta och hoppas på att allt växer på bra. 
Sen kikar det fram även på andra håll. På översta planet så har en börjat växa på sig och en annan ser jag är på gång. Jag hoppas att allt kommer upp!

Succulenterna vet jag inte riktigt hur det kommer att bli med. I ena krukan har allt torkat så de ska kastas. Men de i den stora. Som jag skrev i början om att jag råkade vattna dem direkt fast jag läst att man skulle avvakta, där har det kommit som en genomskinlig liten rotliknande sak på några. Där kanske det blir något. Skulle vara riktigt kul i sådana fall. 

Det är alltid kul att bli inspirerad. Trädgårdstidningar, trädgårdsprogram och Pinterest använder jag mig mycket av för att bli inspirerad. Så mycket man vill ha och prova på. Nästa år, kan jag redan avslöja nu, ska jag göra en liten damm i en lägre tunna. Kommer att ha lång tid på mig nu att planera den. Skulle vilja göra en i år egentligen men har ingen plats för den nu så tänkte att nästa år ska jag ha den på min balkong så får växterna planeras efter den, vad jag ska ha och var de ska stå bl.a. Ser fram emot det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar