tisdag 2 juni 2015

Planterat i minikrukorna

Nu har minikrukorna fått sina succulenter, rötterna var lite långa och fick kapa av dem lite så får se hur de klarar sig.
Det är inte kul väder ute nu. Blåsigt, kallt och det har regnat ute idag. Är lite orolig för mina minipetunior jag haft ute nu att det kanske är för kallt. Ska börja ha dem inne lite mer nu. 3 av mina 6 minipetunior dog nästan på en gång och odla.nu är så snälla och skickar 3 nya. Vilken service. Så de jag har kvar nu vill jag vara extra rädda om. Alla andra växter på balkongen verkar klara sig bra men nu vill jag ha mer värme och sol. Vill vara ute mer på odlingslotten också.

I söndags bakade jag en rabarberpaj med rabarber från odlingslotten. Den är populär på jobbet och skulle vilja åka ut till lotten och plocka mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar