måndag 15 juni 2015

Kryddtorn

Nu har jag planterat och byggt ihop kryddtornet. Kryddorna jag fick med är: basilika, gräslök, timjan, dill, oregano, mynta, ruccola, persilja och sommarkyndel. Sommarkyndel har jag aldrig odlat förut. Smaken ska påminna om timjan och mynta men även vara lite pepprig. Vanligast verkar den användas som krydda i korv men ska även passa bra till kött- bön- och äggrätter. Även till sallader och man kan använda den till dressing.
För bästa effekt ska den tillsättas när maten nästan är klart. Jag läste också det att den ska vara magvänlig. Måste prova använda den till nåt sen.
Jag sprayade lite vatten nu på succulenterna också. Det har varit en del soliga dagar så borde nog ha sprayat vatten på dem tidigare. Succulenterna i den ena krukan ser väldigt torra ut så ännu en växt vi får se om de klarar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar