tisdag 9 juni 2015

Min balkong är för liten

Det är så mycket jag vill ha på min balkong och det kan vara svårt att få till det så jag får plats med allt. Sen kan man så klart få plats med så mycket mer än man kan tro för man får inte glömma att man kan utnyttja alla vinklar, vrår och väggar.
Snart ska jag få hem två jättefina träbackar med vad som ser ut som hönsnät på sidorna. Jag skulle i den ena i.a. f. vilja ha lavendel. Träbackar och lavendel kan bli så finns tillsammans tycker jag. Men så återstår problemet, var ska jag ställa backarna. Det blir nog att jag kommer att få flytta runt lite på balkongen tror jag. Jag har ett litet träbord och två stolar. Jag funderar på att fälla ihop den ena stolen och ställa undan den och ha blommor på den stolens plats och får jag besök sen får jag försöka lösa det då.
Jag har i.a. f. en kruka som jag kan ta bort, mina tulpaner som fick blad men inga blommor. De ska jag plantera ut på lotten och hoppas på att det kanske kommer tulpaner där nästa år. Då får jag lite mer utrymme över till andra blommor.


Trädgårdsplaner för denna vecka är annars att jag idag efter jobbet ska till Plantagen. Jag ska hämta rosor jag fått i födelsedagspresent från dem och så ska jag se vad de har för succulenter som jag kanske kan plantera i min miniträdgård. I morgon ser det ut att fortsätta bli varm med lite sol och moln, börjar det inte regna ska jag åka till lotten och titta till den. Nu när det regnat så mycket blir det nog en del ogräs att rensa.


Jag ska nog försöka ordna till allt lite bättre på balkongen också. Jag städade den i.a. f. i söndags, det var jättemycket pollen överallt då.


Det är det jag funderat på att ordna med nu i veckan hittills. Jag ser annars fram emot onsdag nästa vecka och hoppas på fint väder för då ska jag till Enköping och jag hoppas kunna åka till Drömparken då också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar