onsdag 24 juni 2015

Inte alltid lätt med katter

Noooo! Tänkte jag när jag såg detta. Oavsett om det var med flit eller inte, kattungarna har jagat en fluga runt lägenheten idag, så var det inte kul att se mina succulenter omkringspridda på bordet. Speciellt nu när jag sett tecken på att det kan vara på väg att hända nåt med succulenterna. Den krukan med de torra står orörlig. De hade ju kunnat vält omkull den istället.
Jag hällde tillbaka jord och succulenter, sprayade på lite vatten och får se om de ändå kommer att klara sig.

Jag gick annars ut och kollade till pelargonerna. Några blommar så vackert och flera har knoppar på gång.


Jag har en ny pelargon, kan ha glömt nämna den. Köpte den på Landqvist handelsträdgård här om dagen och är en mini cascade. Så söt. Inte många blommor nu men det kommer.
Petuniorna växer och blommar på.

En av mina stjärnögons blommor blommar lite men kommer att bli större och få fler blomblad.
Jag har också efter tips mailat till växtdoktorn hos blomsterfrämjandet för att se om jag kan få ett namn på min okända växt. Håller tummarna och hoppas på snabbt svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar