söndag 28 juni 2015

Lite uppdatering på blommorna på balkongen

Idag blir det nog en varm fin och härlig dag. Perfekt dag egentligen för att vara ute på sin lott men idag blir det o vara mest ute på balkongen. Var till Gröna Lund igår och åkte en massa karuseller med min systers familj och några till. Det var en riktigt rolig dag och vädret var så fint. Jag har nog inte varit där på över 10 år så många nya karuseller blev det för mig och det var jättekul.
Så nu på morgonen blev det frukost ute på balkongen och sen plockade jag lite med blommorna. Min klematis har inte vuxit så mycket. Den har väldigt många knoppar så kanske går energin mest till det nu. 2 knoppar är på väg att blomma.

Luktärtorna jag har i samma kruka har börjat växa så pass att nu måste de styras mot väggen. Tog hjälp av lite trädgårdssnöre.
Min mini cascade växer på fort. Började bli för trångt där den stod och fick flytta till översta hyllan. Den måste få en finare kruka. Jag har bara alldeles för stora eller små hemma. Så blir till att köpa nya krukor, jag har en till pelargon som också behöver en kruka.
De söta minipetuniorna växer vackert på o blommar så fint med sina söta färgglada blommor.
Stjärnögona har 3st blommor nu och de verkar inte bli så stora som jag trodde. Lite mer färg på dem hade jag trott att de skulle få men de är söta nu med. Vita med gult på kanterna.
Min andra klematis har vuxit på sig lite mer. Ser lite buskig ut nu.
Sen har min Frank Headley pelargon fått knoppar. Så spännande. Det var länge sen den blommade sist. Ser fram emot när blommorna kommer. Det har även börjat växa fram en till del som jag hoppas ska fortsätta med som den verkar göra nu, att växa framåt och åt motsatt håll som plantan växer nu.  Den har växt lite speciellt denna pelargon och allt ut mot en kant så om denna del växer på framåt nu kanske den blir mer buskig.

Ännu fler blommor är på gång. Min ros på stam har fått flera små knoppar.
Jag har sällskap nu ute på balkongen. Katterna kommer o går lite. Nino sov här en stund men vaknade precis av något som lät intressant.
Idag ska jag nog mest sitta här ute på balkongen och leta inspiration i trädgårdstidningarna. Jag ska ta en promenad till affären och köpa mjölk till kaffet bara och kanske kommer jag hem med en ny trädgårdstidning jag inte läst än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar