torsdag 28 januari 2016

Blommor och boxar

Nu kommer körsbärsblommorna. En efter en tittar de så sött fram nu och jag blir så glad av att se dem.


Även min fina amaryllis håller på att slå ut mer och mer, jag ser också att en fjärde lite knopp tittar fram. Kommer att blomma så fint.

Jag kollade på första avsnitt av Odlingstv här om dagen. Där fick vi träffa Paul Teepen, en ekologisk konsult men kallar sig hellre för en ekologisk experimentör. Han visade runt på gården där han odlar ekologiskt.
Jag måste erkänna det att jag var lite skeptisk först när jag såg honom men programmet var intressant.

Igår hämtade jag några paket och bl.a. fick jag min testagrambox och glossybox. Kändes nästan lite som julafton.
Med testagramboxen fick jag detta:

Teff mjöl, jag ser fram emot att få prova detta mjöl. Det är glutenfritt, naturligt och näringsrikt. Jag tror jag ska prova att baka scones med det.
Lotionen från LDB fick jag i Sweet pea & silk och den luktar så gott.
Nobe aloe vera dryck som är sockerfri, den har jag inte provat förut. Fick i smaken persika.
Mörk choklad med frystorkade mörka bär från Cavalier. Sötad med steviaglykosider, från Steviaplantan.
Alléva bar, fick med smaken mörk choklad. En måltidsersättning som innehåller ca 30% av dagsbehovet av vitaminer och mineraler. Nu försöker inte jag att gå ner i vikt men kan ju vara bra om man är på språng och behöver få i sig något. Kan få vara redo i min handväska.
Finnerödja ekologiska tränbärsdryck, kvar-märkt också. Jag har köpt tranbärsdryck från dem förut men jag kommer inte ihåg om den var ekologisk och krav-märkt då. Men sånt gillar jag och jag tycker om tranbärsdryck.
Sen fick jag också en mild och lugnande ansiktskräm från Weleda, Almond soothing facial Cream. Den är för torr hy som är känslig. Min hud är lite torr på vissa områden i ansiktet så jag ser fram emot att prova denna. Jag använde den i morse och den kändes dryg och mjuk. Gick snabbt in i huden och kändes lent efteråt.

Med glossybox fick jag dessa produkter.

Tycker det var en bra box denna gång. Cethapil har jag hört talas om, ska vara en väldigt mild och skonsam ansiktsrengöring.
Royal Apothic creme crème är en återfuktande bodylotion, förpackningen ser lyxig ut. Hoppas den är bra också.
Sen har vi ett läppstift och läppenna i ett, Mememe cosmetic har jag fått produkter från förut och tycker att de är bra så ser fram emot att prova denna sen. Färgen är kanske lite för rosa för min smak men ska se om den kanske överraskar. Jag använde i morse en läpp-peeling som jag fått via glossybox förut. Något jag egentligen borde ha använt mer av nu under vintern då mina läppar blir lite torra och fnasiga då.
Drycken från Noa har jag fått förut, det är en relaxationsdryck och ska minska stress och öka fokus. Jag kände inte att den hjälpte sist men ska se om jag känner någon skillnad nästa gång. God var den i.a.f.
En bonusprodukt var chokladen från Toms, mörk choklad som också är sötad med extrakt från Steviaplantan.
Till slutet här sparade jag makeupsvampen från Nicka K, just för att denna har jag sett så många gånger på olika make-up tips videos och hört att den ska vara så bra. Perfekt att få dit sin basmakeup. Man fuktar svampen och sen är det bara att applicera med små enkla rörelse. Den breda botten är bra för de större ytorna och toppen för att komma åt i alla vrår. Jag glömde där emot helt bort den i morse när jag sminkade mig men ska försöka komma ihåg att prova använda den imorn bitti.


Idag innan lunch kom min chefs fru förbi med goda och så söta minisemlor. Alldeles lagom stora. Första semlan för i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar