fredag 15 januari 2016

Tulpanens dag

Idag är det tulpanens dag och då ska jag efter jobbet köpa med mig en bukett hem. Kanske ska jag gå ut under lunchen och kolla också så kan jag åka hemåt direkt sen när jag slutar. Jag visar en bild sen på vad det blev för fint.
Jag läste det att i Sverige odlas det 150 miljoner tulpaner varje år. Det är verkligen en väldigt populär blomma. I.o.m. att det är tulpanens dag idag så kan man nog säga det att nu drar tulpansäsongen igång.

Lite mörk bild men denna milda kvarg med blåbärssmak från Arla hämtade jag i förrgår ut gratis via appen Tryme. Jag har inte smakat på den än men jag tror den är god. Jag såg att i locket finns även en sked så denna är smidig att ta med sig som mellanmål och kanske äta efter ett träningspass.

I förrgår var jag också på bio med mamma och mormor. Vi pratade i julas om att vi alla ville se En man som heter Ove. Den var väldigt bra och Rolf Lassgård spelar Ove väldigt bra. Nu har jag inte läst boken än men jag har hört att de som läst boken säger att den är väldigt bra och att de även tycker mycket om filmen. Annars kan det ju bli lätt så att har man läst en bok som det sen görs en film av blir många ofta besvikna. Saker som inte stämmer med boken eller information som utelämnas eller så.

Igår skickade jag även iväg ett kampanjbevis tillsammans med kvitto på att jag köpt 2 Knorr-produkter och en produkt från Slotts. Det finns en samlarkampanj nu och man kan fylla i och skriva ut kampanjbeviset t.o.m. 31 mars 20016, sen måste man skicka in det och kvitto senast den 11 april 2016. Då får man Monica Ahlbergs kokbok Soppa med tillbehör. Ni kan läsa mer här http://ww2.elsnordic.com/kokbokskampanj/

Snart är det äntligen helg och den kommer nog att bli en lugn helg. Jag ska städa hemma och sen imorn får jag kanske besök lite snabbt då vi eventuellt ska titta hur våra kvarterslokaler ser ut. Sen på söndag så fyller farfar år så då blir det kalas hemma hos honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar