fredag 8 januari 2016

Tulpaner och blåbärsris

Det händer inte så ofta men ibland brukar jag köpa hem snittblommor till mig själv. Speciellt när det är tulpansäsong. Det är så vackert och som förhöjer atmosfären i hemmet.
Igår köpte jag en fin bukett med rosa tulpaner och blåbärsris. Det tycker jag är så enkelt och fint tillsammans. Nu känner jag att detta inte vart den bästa vasen till så jag ska byta sen när jag kommer hem. Jag har fortfarande flera julgrupper hemma som står på sina platser och jag vet inte riktigt vart jag ska ställa denna vas men jag kunde bara inte låta bli när jag såg alla fina buketter med tulpaner. Jag ska ta fram en ny vas och ställa den på en bra plats när jag kommer hem sen.

Jag fick besök igår av pappa och Åsa, vi drack lite kaffe och kollade på dokumentären En bit av 50-talet. Vi ska tillsammans med syrran och hennes man sen på kryssningen Wheels winter nationals. Det blir lite rockabilly-tema på båten och då vill vi klä oss efter den stilen också. Jag tror det kommer att bli väldigt kul. Första gången jag följer med dem på det. Min frisör ska försöka hjälpa mig med frisyren sen så jag behöver inspiration och ska leta fram några bilder till henne så får vi se sen vad det blir.

Skönt med fredag, även om detta har varit en väldigt skön vecka där jag jobbade halvdag bara i tisdags och var ledig i onsdags så är det ändå så skönt att det är fredag och att man får vara ledig lite till igen.
I morgon ska jag på middag hem till Patrik och vi pratade i morse om lakritspulver. Patrik skrev det att kanske skulle vi laga något med det. Spännande. Jag får se vad han hittar på. Gott blir det säkert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar