tisdag 19 januari 2016

Odlings-TV

Den 22 januari startar Odlings-TV som är en webbtv-kanal och inspirerar om allt inom odling och trädgård. Du kan prenumerera på alla de intressanta filmklippen och nyheterna här www.youtube.com/odlingstv eller besök deras hemsida www.odlingstv.se
Det finns även tidigare klipp att titta på både via youtube och hemsidan.
Bild från Odlingstv.se

På deras hemsida finns även en väldigt bra blogg också och podcasts. Jag längtar nu verkligen tills våren kommer.

Idag klockan 20:30 är det första programmet av SVT:s nya matprogram Vegorätt. Det är ett helt vegetariskt matprogram och som jag längtat efter det. Jag gick förut med i ett event på Facebook som klart och tydligt visade vad vi önskade oss, SVT ge oss ett helt vegetariskt program! och de verkar ha lyssnat. Så idag ska jag laga en krämig indisk blomkålscurry med kikärtor och papadums dagen till ära och sitta bänkad framför TV:n. Jag hoppas att detta kommer att bli ett väldigt bra och roligt program att följa.
Bild på programledarna Karoline Jönsson och Elenore Bendel Zahn, från svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar