tisdag 26 januari 2016

Bowlingkväll och test av nya matkassen.

Igår efter jobbet var jag och några tjejkompisar till Latitude 59 för en massa prat, skratt, middag och bowling. Vi beställde alla hamburgare och så goda dem var. Fastän vi egentligen var mätta kunde vi inte låta bli att beställa dessert också. Alla för utom Emma beställde chokladfondant med havtornsfromage och pistagecreme. Emma beställde creme caramell. Desserterna vart vi inte lika nöja med som med hamburgarna men helt ok var de ändå.
Sen skulle vi bowla, det var så länge sen sist någon av oss bowlade sist och det gick väl sådär för oss men väldigt roligt hade vi. Tiden gick snabbt men snart ska vi ses igen och hitta på något annat roligt. Det är kul när hela gänget kan ses, ofta blir det att någon inte kan men ibland lyckas vi få ihop hela gänget och det är så kul.


Här är allt från Årstidernas vegetariska matkasse. Ser så gott och fräscht ut alltihopa. Jag bestämde mig för att laga till grönkålssoppa med pocherat ägg och rostade solroskärnor.

Bara att förbereda och lägga upp allt ser så fint ut.

Sötaste lilla asken med buljongtärningar.

Den här soppa både ser och var jättegod.

Tog med mig körsbärsblommorna och videungen också idag. Fick en hedersplats här. Jag ser på några knoppar att de är på gång med att blomma. Blir självklart ett foto här sen när det blommas för fullt.

Jag fick mail idag från Smartson att jag är en av dem testpiloter som ska få testa Lotus Biscoff. Jag kan inte minnas att jag smakat på dem förut så det ska bli kul. Jag hämtade ut ett paket under lunchen så får jag se om jag ska bjuda på jobbet eller kanske några andra på det hemma hos mig.

Sen har jag också fått godkänt med mina knorr- och slottsprodukter så nu är kokboken Soppa med tillbehör av Monica Ahlberg på väg hem till mig. Jag ser fram emot den kokboken för jag tycker mycket om soppor och hoppas hitta lite nya och goda recept där i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar