torsdag 7 januari 2016

Julgransplundring

Igår var det dags för den årliga julgransplundringen som mamma tagit med bl.a. mig och syrran på ända sen vi var små. De senaste åren har det varit vi och Pernillas flickor som gått på det. Det spelas och dansas kring julgranen, vi fikar, köper lotter, barnen får present från fiskdammen och självklart kommer trollkaren där barnen får kasta in sina färger i den färglösa målarboken där den sen vips blir färglagd.



Både Wilma och Elsa fick gå upp på scenen och hjälpa trollkarlen i år.

Det är mysigt och alldeles lagom långt. Mamma hade tur och vann 1a pris i vuxenlotteriet.

Tidigare på morgonen kände jag att jag ville lyxa till det lite med min frukost och bakade knäckebröd. Något jag absolut måste göra fler gånger. När brödet var klart ska det svalna men jag kunde inte låta bli utan tog en bit där smöret smälte så fort det nuddade mackan. Så gott.


Jag gick förresten sen tillbaka till Myrra och köpte en till ljushållare så nu har jag 2 stycken. Just nu har jag ställt dem här på denna bänk men i detta sovrum ska jag ju få omtapetserat och göra om sen så då kommer det att bli bättre.

I bakgrunden kan ni se min fina tavla på en såpnejlika som jag fick av mamma i julklapp.

Jag fick även denna fina på maskrosen. Ser fram emot att få planera och sätta upp alla tavlor och så sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar