tisdag 19 maj 2015

Blomma för dagen

I lördags berättade jag att jag hittade 2 frökapslar med fröer från klätterväxten jag hade förra året och nu kom jag på vad jag hade. Det var ju en Blomma för dagen. Det ska bli så kul och se om det blir några blommor från fröerna. Nu har jag då redan sått lite slingerväxter men jag får annars ge bort lite och någonstans ska jag väl annars få plats med lite mer klätterväxter, om det börjar gro.
Jag längtar nu till i morgon, då ska jag förbi Bobutiken som Uppsala hem har. Då kommer det att vara ett event där, stadsodling kommer det att handla om. Det kommer att hållas föredrag och trädgårdsmästare kommer att vara på plats. Synd att man jobbar så kan bara gå förbi där lite snabbt under lunchen. Men jag hoppas få mycket inspiration under den timmen.
Jag var nyss ner till en blomsterbutik som ligger vid jobbet för att köpa upp en bukett till receptionen. jag blev väldigt glad över att se att de hade fått in löjtnantshjärta. Jag har en själv på min odlingslott och jag har hört att man kan ha den som snittblomma men jag vet där emot inte hur länge de håller. De som de hade i blomsterbutiken är väldigt fina men tyvärr hade några blommor ramlat av redan men kunde inte låta bli att köpa dem ändå och fick dem till ett bra pris. Hoppas de håller hela veckan iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar