torsdag 14 maj 2015

Vad kan detta vara

Jag fick dessa för 2 veckor sen av min pappas sambo Åsa, då hade hon dem i ett glas och de hade fått fina rötter. Dags att plantera dem men så frågade hon om jag ville ha dem, självklart tackade jag ja och frågade vad det var. Det visste hon inte men jag tänkte att det får visa sig. De har vuxit på en del och jag funderar om det kan vara en "hängande" sort. Kanske hängpetunia fast har för mig att de bara har runda blad, inte sådär taggiga som syns på bilden. Får kanske plantera om den sen i min ampel iaf. Ska bli spännande och se vad det blir.

Jag har beställt hem rosjord och hoppas den kommer på måndag. Beställt hem blommor till blomlådan och ska få med en gåva också. Spännande. Första gången jag beställer blommor och jord via nätet, hoppas det ska gå bra. Har ingen egen bil så funkar detta bra är det väldigt smidigt. 
Kollade till potatisarna också som vuxit på lite till sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar