onsdag 27 maj 2015

Blommor på lotten

Här kommer bilder på några av mina blommor på odlingslotten men först till mina okända gröna växter. Jag kom på det att jag planterade palsternacka där förra året och undrar om det kan vara det. Fast de är så stora. Kanske ska jag dra upp en och kika iaf. Får se annars om jag kan gräva lite på sidan o kika ner. Blir så nyfiken.

Här kommer en söt liten lila blomma som kan vara en mossflox.
Pärlhyacinter och nejlikeroten växer nära varandra.
Nära varandra växer också humleblomstern och kärleksörten.
Denna Lupin får mörklila fina blommor. Har hamnat lite tokigt. Lite på gränsen o nästan utanför min lott.
Mer foton från min odlingslott kommer sen. Lite till det som växer här hemma. Några av mina paprikaplantor har tyvärr dött, säker pga för lite vattning. Det har ibland varit lite för varmt och jag har varit för dålig på att vattna då. Men hoppas de som fortfarande lever kommer att överleva. 
Mina slingerväxter växer på. 
Så även min potatis. 
Lite orolig för 2 av mina minipetunior. De ser inte så glada ut. Tror inte de kommer att klara sig men de andra verkar må bra. Får kanske köpa 2 nya sen. Men annars verkar alla andra växa på bra. Några av fröerna jag planterat har inte tittat upp än men det var inte så länge sen jag sådde dem så kan ta lite mer tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar