måndag 4 maj 2015

Regnigt och kallt


Idag är det kallt och småregnar ute här hos mig. Efter jobbet var jag bara sugen på att åka hem och värma mig inomhus. Fast det ville inte kattungarna. Jag har tagit med dem ut och nu vill de ut hela tiden. Så jag satte på dem halsband, efter allt jamande och tjat, och tog med dem ut. Så kallt ute men det brydde de sig inte om och hade det jättekul. Det började att regna på lite mer sen och då tog jag in dem. Nu värmer jag mig med en kopp te och kattungarna sover så nöjt.

På torsdag ska jag och mamma åka till Gekås och shoppa. Jag kollar på deras blogg hela tiden, nyfiken på vad för trädgårdssaker de kommer att ha. Jag har redan skrivit en lång lista och bla är jag sugen på att köpa denna ros på stam som jag såg på deras blogg.


Sen har de en massa andra rosor och andra blommor också. Jag köpte ett fint konstgräs där förra året men som jag missade klippa ner efter vintern och nu kommer inget upp. Jag hörde att de säljer det i år igen och ska ge det ett nytt försök. Stråna går mot det blåa hållet. Jättefint tycker jag.
Sen ska jag kolla på lite trädgårdsprydnader. Grodorna tycker jag är söta
.


Sen blir det lite krukor säkert också. Terrakotta-krukorna passar nog bra till pelargonerna.


Det kommer upp en massa bilder sen på allt jag köpt. Hoppas fynda en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar