måndag 18 maj 2015

Provsmakar selleri-isglass


Första provsmakningen på ännu en grön isglass och det första jag tänkte var "nej fy, vad är det här". Men så tänkte jag också "vänta lite" och jag fortsätter att smaka av glassen. "Är den god eller är den inte". Jag kan först inte riktigt bestämma mig men samtidigt kan jag inte sluta. Man måste nog vänja sig vid smaken. Den blir godare och godare och bakom sellerismaken känner jag igen en hint av salt men också den söta basilika-sockerlagen. Inte så tokig ändå och jag kommer inte kasta de andra glassarna.

Jag sitter annars ofta och funderar på sovrummet jag ska göra om i höst och med naturtema i åtanke vill jag ha en sänggavel som också reflekterat det. Jag har sökt inspiration på Pinterest och hittade denna. Kanske kommer det att bli en sån här sänggavel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar