onsdag 20 maj 2015

På besök i Bobutiken

Under lunchen idag cyklade jag till Bobutiken för att komma dit snabbt och få lite mer tid att gå runt där. Efter 10-15 min gick jag ut där ifrån, besviken. När de välkomnar en till Bobutiken mellan den 20-23 maj för tips på hur man smidigt kan odla hemma i lägenheten. Att de ska bjuda på lättare mat och dryck. De 30 första ska få en goodiebag. Då tyder i.a.f. jag att det börjar på onsdagen, inte att det är under lördagen allt händer.

På hemsidan står det:
20-23 maj - Stadsodling!
Få inspiration till stadsodling! Det kommer hållas föredrag och finnas trädgårdsmästare på plats som svarar på dina frågor. På lördag den 23/5 klockan 12 kommer trädgårdsmästaren Darren Annett och föreläser om stadsodling.

När jag kom dit välkomnades jag av en kvinna som stod vid informationsdisken. Jag såg blommor och trädgårdstidningar på hyllor och det såg fint och lovande ut. Sen lite längre in fanns ett bord där jag kunde se att antingen man skulle visa hur man gör papperskrukor, eller kanske var det en workshop. Sånna har jag alltid velat göra så ska bli kul o få prova. Men inget mer såg jag. Så kom kvinnan fram och frågade om jag behövde hjälp. Jag berättade att jag läst om deras event om stadsodling. Då visade hon mig till innergården där en trädgårdsmästare höll på att plantera blommor och växter. Det mesta såg ut att nästan vara klart men jag blev ändå lite snopen för de öppnar ju kl 8 så trodde att allt skulle vart klart då de börjar idag. Hon berättade att jag kunde passa på att ställa frågor till honom och han var jättetrevlig och svarade på några frågor jag hade och visade även en "trapphylla" som de hade byggt av lastpallar och det var väldigt smart och skulle inte ta stor plats på en liten balkong.


Men mer var det inte, jag fick reda på att det är på lördag alt händer. Jag hade tänkt fota och bli inspirerad. Jag fick iaf gräslöksfröer med mig hem som jag nu planterat. Den var söt och smart, fröer som sitter fast på en glasspinne. Så den tackar jag för. Men denna dag blev inte som jag tänkt mig tyvärr. På lördag kan jag inte heller åka dit för ska på magnetröntgen men efter det kanske jag och mamma ska åka till Linnéträdgården. Linné fyller 308år och det blir trädgårdsfest. Jag hopas det kommer att bli fint väder och roligt att gå på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar