lördag 9 maj 2015

Tillbaka från Ullared med en massa kul


Sent igår kväll kom jag och min mamma hem från vår tripp ner till Gekås, Ullared. Det är alltid kul att åka bort en sväng och en resa ner till Ullared längtar jag jämt till. Vi brukar åka ner dit iaf en gång om året. I år bodde vi i en söt lite stuga. Vi åkte hemifrån vid 04:30 och kom fram strax efter kl 11. Det var inte så mycket folk där som det brukar vara när vi varit där. Jätteskönt. Det blev en full kundvagn och sen checkade vi in och åkte till vår stuga för en tre-rättersmeny vi beställt. Det var väldigt gott. Toast Skagen till förrätt, fläskfilé med potatisgratäng och sås till huvudrätt och pannacotta till dessert.
Efter vår första shoppingdag gör vi som vi alltid brukar. Går igenom allt man köpt och visar. Man kan ju ha missat nåt som den andra hittat. Sen är det perfekt att göra så för då kan man packa om ordentligt också. 
Vi vaknade tidigare än vi ställt klockan men det är skönt att komma upp i tid. Duscha o göra sig klar och sen hämta frukosten vi också beställt. Sen packa bilen, checka ut och fortsätta med ännu en shoppingdag innan vi åker hem. 
Jag köpte till balkongen en ros med stam. Jag haft sån tur, fanns bara en kvar som var så fin. Krukan köpte jag i skeppshults butik som vi åkte förbi på hemvägen.  Sen på Gekås köpte jag också en ny vaxduk, min gamla hade blivit lite nött men jag tycker fortfarande mycket om den. Jag funderade på om jag inte kunde spara den till nåt och klippte den i bitar som jag la på hyllorna här. 

Jag köpte den lilla ugglan på hyllan näst längst upp. Krukan på översta hyllan och fågeln på bordet. 
Sen köpte jag en himla massa andra saker också. Bla till sovrummet sen efter omtapetsering. Bilder på mer kommer framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar