fredag 15 maj 2015

Märkpinnar

Idag tog jag en promenad i stadsskogen för att samla på mig några pinnar. Det fanns många liggandes på marken och jag hade hoppats på det. Istället för att bryta av en gren använda det som ändå bara ligger där. Jag ville inte ha för hårda men inte heller för mjuka. En del var alldeles blöta inuti men jag hittade några fina sen iaf. Jag passade på att plocka lite blommor också. Bland blåbärsris och vitsippor börjar liljekonvaljer att titta fram, en av mina favoritblommor. När jag tittade närmare på blåbärsrisen kunde jag se att blåbären var på gång också. 

Pinnarna som jag plockade skulle jag använda till att göra markeringspinnar av. Beroende på hur hård pinnen är kan man använda kniv eller en vanlig skalare. Kom ihåg att ska du använda dem utomhus så använde en penna som tål regn. 
Så här blev det hos min basilika. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar